Over BINN Consultancy

BINN Consultancy is een professionele, laagdrempelige organisatie in Emmen waarin het individu centraal staat. Ieder mens is immers anders.

Ruth

BINN Consultancy is door mij, Ruth Bruning, in het leven geroepen. Ik ben geboren en getogen in Groenlo (Gelderland).

Na mijn afstuderen aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen had ik nog niet veel zin om aan het werk te gaan en ben ik Economisch Publiek- en Bedrijfsrecht gaan studeren aan de Universiteit van Utrecht. Nadien heb ik bijna zeven jaar gewerkt in het notariaat. De eerste drie jaar als medewerker en, nadat ik de studie Notarieel Recht aan de Universiteit van Groningen had afgerond, als kandidaat-notaris.

Tijdens mijn werk in het notariaat heb ik me o.a. bezig gehouden met de afwikkeling van nalatenschappen (van het regelen van de uitvaart, ontruiming van de woning, het invullen van de aangifte erfbelasting tot de verdeling van de nalatenschapsgelden en -goederen onder de erfgenamen). Tevens heb ik regelmatig bemoeienis gehad met bewindvoeringen.

Ik heb altijd met veel plezier in het notariaat gewerkt, maar was toe aan een nieuwe uitdaging. Omdat de vraag naar hulp bij financiële zaken steeds groter wordt en ik graag met mensen wil blijven werken, ben ik gestart met BINN Consultancy.

ruth@binnconsultancy.nl 
 

Wilma

In mei 2013 ben ik Ruth komen versterken en zijn we samen verder gegaan als BINN Consultancy. 

Ik ben een geboren en getogen Friezin en ben sinds 2004 woonachtig in Emmen.

Na 21 jaar in het notariaat te hebben gewerkt wilde ik het roer omgooien en ben ik een nieuwe uitdaging aangegaan bij BINN Consultancy. Van de zakelijke dienstverlening naar een persoonlijke dienstverlening waarbij de nadruk ligt op sociaal en maatschappelijke betrokkenheid.

Met mijn juridische kennis, financiële deskundigheid en persoonlijke benadering wil ik cliënten een stabielere leefsituatie geven. Daar waar nodig te herstellen waar het niet goed ging of niet goed of nooit was geregeld. Behouden van wat goed is! 

Mijn doel is de cliënt adequaat te ondersteunen daar waar mogelijk en samen te werken met betrokken hulpverleners. Uitgangspunten hierbij zijn kleinschaligheid en betrokkenheid.

wilma@binnconsultancy.nl


Marjolein 

Begin 2014 ben ik, Marjolein Blaak, als nieuwe collega inkomensbeheerder/bewindvoerder gestart bij BINN Consultancy. Ik wil graag wat voor de mensen om mij heen betekenen en heb daarom na 13 jaar ervaring in de commerciële sector het roer omgegooid.

Als bewindvoerder/inkomensbeheerder hoop ik het dagelijks leven van mijn medemens iets aangenamer te maken. Door financiële zorgen bij anderen weg te nemen, wordt er rust gecreëerd in de thuissituatie en wil ik mensen een beter perspectief voor de toekomst bieden. 

In 2013 heb ik de opleiding civiele bewindvoering bij Learncare Academy succesvol afgerond en ben ik op zoek gegaan naar een kantoor welke aansloot bij mijn ideeën. Ik zocht een professionele organisatie waarbij persoonlijk contact en deskundigheid hoog in het vaandel staan. Deze heb ik gevonden bij BINN Consultancy!

Mijn leven voor dit vak begon in 1978 in de gemeente Vlagtwedde waar ik ben geboren in een warm gezin. Op jonge leeftijd zijn we samen naar Emmen verhuisd. Mijn ervaring heb ik opgebouwd in verschillende bedrijven en opleidingen in de commerciële sector. Ik heb in 2002 de HBO opleiding Retail Management aan de CHN in Leeuwarden succesvol afgerond. Ik heb voor werkgevers in Meppel en Assen gewerkt. Ondanks de altijd weer positieve referenties en ervaringen, ben ik toch telkens weer terug gekomen naar Emmen. Ik wil u graag van dienst zijn en u helpen bij het bouwen aan een mooie toekomst.

marjolein@binnconsultancy.nl


Biene

Ik ben geboren in het midden van het land, maar al jong verhuisd naar het Noorden. Een aantal jaar geleden ben ik afgestudeerd als maatschappelijk werker aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Tijdens mijn studie heb ik mij onder andere gespecialiseerd in de sociaal juridische dienstverlening (waaronder schuldenproblematiek en bewindvoering) . Daarna ben ik een paar jaar gaan werken in de GGZ sector, maar de praktische kant van de sociale dienstverlening bleef mij trekken.

Door mijn werkzaamheden als persoonlijk begeleider kwam ik in contact met BINN. Het persoonlijke contact, de afwisseling in het werk en de kleinschaligheid van BINN sluiten goed aan bij mijn visie, het maakt dat ik mijn werk met veel plezier doe. Ik ben daarom als vierde bewindvoerder/inkomensbeheerder toegevoegd aan het team van BINN Consultancy.

biene@binnconsultancy.nl 


Judith

Sinds april 2018 ben ik gestart als collega bij BINN Consultancy Emmen en eind mei van dat jaar ben ik benoemd als bewindvoerder.
Ik ben geboren en opgegroeid in het zuiden van het land waar ik met veel plezier heb gewoond en gestudeerd. Na een vakantie in het buitenland heb ik lieve mensen leren kennen die mij hebben doen besluiten te verhuizen naar het noorden van het land. Daar woon ik inmiddels alweer vele jaren. Hier kom in niet weg maar hier voel ik me wel thuis.

Na ruim 16 jaar als deurwaarder te hebben gewerkt werd het voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik heb veel gecommuniceerd met mensen en geleerd naar hun te luisteren. Door de vele schrijnende situaties die ik heb meegemaakt raakte ik steeds meer sociaal betrokken. Ik wilde deze doelgroep graag helpen maar dit was niet mogelijk gezien de aard van de werkzaamheden.

Tijdens mijn werk kwam ik regelmatig in contact met bewindvoerders. Hierdoor werd mijn interesse in het vak gewekt. Na diverse gesprekken met mijn collega’s van BINN Consultancy ben ik overtuigd dat dit werk bij mij past en dat ik op deze manier van betekenis kan zijn voor mensen die er zelf niet uitkomen.

Als bewindvoerder vind ik het erg belangrijk om met cliënten in gesprek te gaan en te blijven, goed naar ze te luisteren, samen te kijken en zoeken naar oplossingen om zodoende de administratie en financiën op orde te krijgen. Kortom om mensen weer zicht te geven op een leven zonder zorgen en/of schulden en daarmee op een betere toekomst.

Ik hecht veel waarde aan maatwerk, kleinschaligheid, persoonlijke aandacht, snel en adequaat handelen, goede bereikbaarheid, zoeken naar oplossingen en denken in mogelijkheden. Een werkwijze die goed past bij de visie van BINN.

Ik hoop u te mogen begroeten en voor u van betekenis te kunnen zijn.

judith@binnconsultancy.nl